[O1] Czy te amortyzatory są w porządku?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • knefel86
    Classic
    • 2010
    • 9

    [O1] Czy te amortyzatory są w porządku?

    na obwodnicy Wrocławia to samo, większość jedzie środkowym pasem, nieliczni zjeżdżają na prawo, aczkolwiek przyznam szczerze, iż ciężarówki w znacznej większości jadą skrajnym prawym pasem.
  • BORA
    Ambiente
    • 2009
    • 118
    • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

    #2
    [O1] Czy te amortyzatory są w porządku?

    Panowie czy Waszym zdaniem te amortyzatory są zużyte czy są ok? Pytam bo już sam nie jestem pewien.

    Tu tylny amorek. Od razu mówię że próbowałem zsuwać amortyzator z całej siły i przesuwa się ona z taką prędkością jak na filmiku poniżej:

    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SCDa_AeoSDw&feature=player_embedded[/youtube]

    Tu zachowanie samochodu po rozbujaniu:

    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gb_yy1oQHAo[/youtube]

    Czy według Was takie zachowanie samochodu po naciskaniu jest prawidłowe czy zbyt łatwo się ugina?

    Auto jak się przyspiesza to unosi się z przodu, a jak się hamuje to siada i czasem w zakrętach przy bardzo dużych prędkościach czuć takie kołysanie na bok i z powrotem bardzo delikatne ale odczuwalne dlatego zacząłem się zastanawiać czy amorki są w porządku? Na diagnostyce oczywiście wychodzą ok. ale wiadomo jak to jest z trzepakami..

    Już prawie zamówiłem amortyzatory, ale szczerze powiem że taka wymiana jak dla mnie to trochę kosztowna zabawa dlatego odkręciłem dzisiaj ten jeden tylny i postanowiłem że może coś doradzicie..
    BORA aka xbora
    Spalanie 3.7l/100km na dystansie 185km Skoda Octavia Combi I 1.9TDI (ASV) 110kM (81kW)
    ||Octavia 1 Combi 1.9 TDI ASV (110KM)|| => ||Octavia 2 RS Combi 2.0 TDI BMN 170KM (@204KM)||

    Komentarz

    • Dudekken
      Drive
      • 2010
      • 75

      #3
      Szczerze to te prawie zamówione amorki możesz zamówić na 200%... Twoje już nie żyją... :lol:

      Komentarz

      • BORA
        Ambiente
        • 2009
        • 118
        • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

        #4
        Jesteś pewien (?) bo to mnie kurde szarpnie trochę.. Łudziłem się że takie uginanie samochodu nie jest najgorsze a tylni amorek nie dawał się wcisnąć łatwo..

        Ktoś potwierdza to co pisze kolega Dudekken?
        BORA aka xbora
        Spalanie 3.7l/100km na dystansie 185km Skoda Octavia Combi I 1.9TDI (ASV) 110kM (81kW)
        ||Octavia 1 Combi 1.9 TDI ASV (110KM)|| => ||Octavia 2 RS Combi 2.0 TDI BMN 170KM (@204KM)||

        Komentarz

        • Dudekken
          Drive
          • 2010
          • 75

          #5
          Pisząc o zdechłych amorkach miałem na myśli jedynie tylne, tak powolne wysuwanie się amorka niestety świadczy o jego zmęczeniu życiem... Nie jest to nic pilnego, na jutro... ale w najbliższym czasie na pewno wymiana cię nie ominie... Przednie zostaw w spokoju bo wydają się być ok...

          Komentarz

          • BORA
            Ambiente
            • 2009
            • 118
            • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

            #6
            Dzięki za sugestie rozumiem że u Ciebie furka tak ławo się nie ugina?

            Poczekam jeszcze na opinie innych (oczywiście to nie znaczy że nie liczę się z Twoją opinią)
            BORA aka xbora
            Spalanie 3.7l/100km na dystansie 185km Skoda Octavia Combi I 1.9TDI (ASV) 110kM (81kW)
            ||Octavia 1 Combi 1.9 TDI ASV (110KM)|| => ||Octavia 2 RS Combi 2.0 TDI BMN 170KM (@204KM)||

            Komentarz

            • tom2212
              RS
              • 2008
              • 3892

              #7
              wg mnie jest wszystko ok Piszesz że wciskałeś z dość dużą siła a to znaczy że jest ok olej pracuje w normie , a że opada powoli to nic spróbuj go pociągnąć i będzie pracował z porównywalną siłą co w górę. Nie masz się co martwić

              [ Dodano: Sob 16 Kwi, 11 22:41 ]
              Zamieszczone przez BORA
              Auto jak się przyspiesza to unosi się z przodu, a jak się hamuje to siada
              to jest normalne

              Komentarz

              • Tony065
                RS
                • 2009
                • 2487
                • Octavia I (1U2)
                • ARX 1.8 20VT 150 KM

                #8
                moje ori też trzeba było z siłą rozciągać a autem bujało jak starą łajbą. jak wstawiłęm B4, zrobiło się sztywno jak w tramwaju, ale do jakichś 10kkm. jak zrobiłem 15kkm to już zaczyna bujać autem. jeszcze sprawdzę czy aby któryś nie wylał i może da się zgłosić reklamację, ale może być ciężko. następne będą kayab-g. za wymianę dałem w lipcu zeszłego roku 200zł, więc chyba nie jest drogo.
                Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                @ by Tune-up Gdańsk
                TDI VP++ i jeszcze rośnie
                Antek

                Komentarz

                • alfee
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 2583

                  #9
                  czytam wasze opinie i ... muszę napisać.

                  W szkole mnie uczyli, że amortyzator pracuje tylko w jedną stronę. I to zjawisko zawsze się potwierdza w rzeczywistości. Więc amorek powinno dać się wcisnąć dość lekko. Tak jak to jest na twoim filmiku BORA, ale rozciągnięcie go to już wymaga siły. A w twoim przypadku amortyzator opada pod własnym ciężarem prawie bez oporu. Więc jego tłumienie jest bliskie zeru. Czeka cię dość szybka wymiana.
                  Alfee
                  Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
                  Kawasaki ER5 :-)

                  Komentarz

                  • tom2212
                    RS
                    • 2008
                    • 3892

                    #10
                    alfee, jutro nagram swoje które mam nowe i identycznie się zachowują jak te więc w tym Ciebie nie poprę

                    [ Dodano: Sob 16 Kwi, 11 22:48 ]
                    u mnie są firmy sachs czy jakoś tak

                    Komentarz

                    • alfee
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 2583

                      #11
                      Zamieszczone przez tom2212
                      alfee, jutro nagram swoje które mam nowe i identycznie się zachowują jak te więc w tym Ciebie nie poprę
                      moje amorki tylne "wychodzą" około 1 cm na 5s i to jest po przebiegu 150 kkm. I taki stan uważam jeszcze za zadowalający.
                      Natomiast wciśnięcie ich nie wymaga użycia dużej siły.
                      I tak właśnie powinno być.
                      Alfee
                      Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
                      Kawasaki ER5 :-)

                      Komentarz

                      • tom2212
                        RS
                        • 2008
                        • 3892

                        #12
                        ale pewnie masz gazowe bo w o2 pewnie już takie montowali a tu masz olejaki

                        [ Dodano: Sob 16 Kwi, 11 22:51 ]

                        Komentarz

                        • alfee
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 2583

                          #13
                          Zamieszczone przez tom2212
                          pewnie masz gazowe bo w o2 pewnie już takie montowali a tu masz olejaki
                          mam (chyba) gazowo-olejowe. Ale to nie ma większego znaczenia. Natomiast zasada działania amortyzatora jest taka jak pisałem wyżej. Gdyby tłumił w dwie strony, to dentyści by zarabiali miliony
                          Alfee
                          Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
                          Kawasaki ER5 :-)

                          Komentarz

                          • tom2212
                            RS
                            • 2008
                            • 3892

                            #14
                            alfee, zapodałem link więc zachęcam do lektury :szeroki_usmiech

                            Komentarz

                            • alfee
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 2583

                              #15
                              tom2212, Cytat z wiki z twojego linku "Odpowiednio dobrane zawory w tłoku zapewniają zróżnicowanie siły tłumienia podczas ściskania (tzw. dobicia) i rozciągania (odbicia) amoryzatora, przy czym siła odbicia jest większa od siły dobicia."

                              Potwierdza to to o czym piszę
                              Alfee
                              Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
                              Kawasaki ER5 :-)

                              Komentarz

                              • tom2212
                                RS
                                • 2008
                                • 3892

                                #16
                                wg mnie jest ok

                                [ Dodano: Sob 16 Kwi, 11 22:57 ]
                                na filmie kolega pokazuje tylko siłę dobicia ale już nie ciągnie amorka w dół

                                [ Dodano: Sob 16 Kwi, 11 22:58 ]
                                amorek pod własnym ciężarem opadnie ale to już jutro nagram

                                Komentarz

                                • alfee
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 2583

                                  #17
                                  Może bardziej "po ludzku" : Amortyzator musi dać się wcisnąć dość lekko, żeby sprężyna mogła przejąć siłę uderzenia i nie przenieść jej na nadwozie. Natomiast siła zmagazynowana przez sprężynę musi zostać rozproszona/stłumiona przez rozciągnięcie amortyzatora, który w tym momencie ma tę siłę przejąć i nie dopuścić do utraty kontaktu koła z nawierzchnią jezdni. To tak w skrócie

                                  [ Dodano: Sob 16 Kwi, 11 23:00 ]
                                  Zamieszczone przez tom2212
                                  amorek pod własnym ciężarem opadnie
                                  Ale powinien zrobić to znaaaaaaaacznie wolniej. Ten z filmiku jest martwy.
                                  Alfee
                                  Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
                                  Kawasaki ER5 :-)

                                  Komentarz

                                  • tom2212
                                    RS
                                    • 2008
                                    • 3892

                                    #18
                                    hehe koledze zrobimy zamieszanie w głowie ale kup nowe amorki i przetnij taśmę przy czym nowe amorki są ściśnięte i co się stanie ? amor się rozpręży i tak samo tu amor wraca do swojej wyjściowej pozycji

                                    [ Dodano: Sob 16 Kwi, 11 23:05 ]
                                    Gdyby był martwy to luźno by pracował tzn w górę jak i w dół. Po odkręceniu od górnego mocowania nie wracałby do swojej pozycji.

                                    Komentarz

                                    • BORA
                                      Ambiente
                                      • 2009
                                      • 118
                                      • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez tom2212
                                      wg mnie jest wszystko ok Piszesz że wciskałeś z dość dużą siła a to znaczy że jest ok olej pracuje w normie , a że opada powoli to nic spróbuj go pociągnąć i będzie pracował z porównywalną siłą co w górę. Nie masz się co martwić
                                      Wiesz ale to chyba są gazowe amorki producent SACHS nr 81-4901-556-175

                                      Zamieszczone przez Tony065
                                      moje ori też trzeba było z siłą rozciągać a autem bujało jak starą łajbą. jak wstawiłęm B4, zrobiło się sztywno jak w tramwaju, ale do jakichś 10kkm. jak zrobiłem 15kkm to już zaczyna bujać autem. jeszcze sprawdzę czy aby któryś nie wylał i może da się zgłosić reklamację, ale może być ciężko. następne będą kayab-g. za wymianę dałem w lipcu zeszłego roku 200zł, więc chyba nie jest drogo.
                                      No ja właśnie miałem wymieniać na kayaby excel-g ale gdybym nie musiał to byłoby dobrze..

                                      Zamieszczone przez tom2212
                                      alfee, jutro nagram swoje które mam nowe i identycznie się zachowują jak te więc w tym Ciebie nie poprę

                                      [ Dodano: Sob 16 Kwi, 11 22:48 ]
                                      u mnie są firmy sachs czy jakoś tak
                                      U mnie z tyłu też Sachs..

                                      Zamieszczone przez tom2212
                                      ale pewnie masz gazowe bo w o2 pewnie już takie montowali a tu masz olejaki
                                      Właśnie to są chyba gazówki bo pisało na nich coś "Gas" i uważać na ciśnienie..

                                      Zamieszczone przez tom2212
                                      na filmie kolega pokazuje tylko siłę dobicia ale już nie ciągnie amorka w dół
                                      Zgadza się w dół amorek wysuwał się sam bez mojej pomocy..
                                      BORA aka xbora
                                      Spalanie 3.7l/100km na dystansie 185km Skoda Octavia Combi I 1.9TDI (ASV) 110kM (81kW)
                                      ||Octavia 1 Combi 1.9 TDI ASV (110KM)|| => ||Octavia 2 RS Combi 2.0 TDI BMN 170KM (@204KM)||

                                      Komentarz

                                      • alfee
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 2583

                                        #20
                                        Zamieszczone przez tom2212
                                        amor się rozpręży i tak samo tu amor wraca do swojej wyjściowej pozycji
                                        Rozpręży się gazowy bądź gazowo-olejowy. Olejak nie zmieni pozycji.


                                        Zamieszczone przez tom2212
                                        Gdyby był martwy to luźno by pracował tzn w górę jak i w dół.
                                        Nie całkiem - zależy które zaworki już dokonały żywota i ile z nich, Bo jest ich wewnątrz amortyzatora kilka .
                                        Alfee
                                        Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
                                        Kawasaki ER5 :-)

                                        Komentarz

                                        • tom2212
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 3892

                                          #21
                                          na diagnostyce mówili mu że ma ok więc raczej się nie mylą Co do filmiku to już chciałem iść ale karolcia mi to wybiła z głowy

                                          Komentarz

                                          • alfee
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 2583

                                            #22
                                            na diagnostyce mówili mu że ma ok więc raczej się nie mylą
                                            :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

                                            [ Dodano: Sob 16 Kwi, 11 23:15 ]
                                            Zamieszczone przez BORA
                                            Wiesz ale to chyba są gazowe amorki producent SACHS nr 81-4901-556-175
                                            Zamieszczone przez BORA
                                            Właśnie to są chyba gazówki bo pisało na nich coś "Gas" i uważać na ciśnienie..
                                            Zamieszczone przez BORA
                                            Zgadza się w dół amorek wysuwał się sam bez mojej pomocy..
                                            powinien się wysuwać sam, ale robi to za szybko.
                                            Alfee
                                            Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
                                            Kawasaki ER5 :-)

                                            Komentarz

                                            • BORA
                                              Ambiente
                                              • 2009
                                              • 118
                                              • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                              #23
                                              No wiadomo że test trzepaków to nie jest wyznacznik.. dlatego ten temat..
                                              BORA aka xbora
                                              Spalanie 3.7l/100km na dystansie 185km Skoda Octavia Combi I 1.9TDI (ASV) 110kM (81kW)
                                              ||Octavia 1 Combi 1.9 TDI ASV (110KM)|| => ||Octavia 2 RS Combi 2.0 TDI BMN 170KM (@204KM)||

                                              Komentarz

                                              • tom2212
                                                RS
                                                • 2008
                                                • 3892

                                                #24
                                                BORA, wiesz zawsze można wymienić

                                                [ Dodano: Sob 16 Kwi, 11 23:17 ]
                                                Zamieszczone przez alfee
                                                powinien się wysuwać sam, ale robi to za szybko.
                                                jest za ciężki :diabelski_usmiech

                                                Komentarz

                                                • BORA
                                                  Ambiente
                                                  • 2009
                                                  • 118
                                                  • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                                  #25
                                                  Kurde Panowie wymienić można ale jak by nie trzeba było to wolałbym nie bo to za same amorki z osprzętem 800zł..

                                                  Dalej czekam na sugestie..
                                                  BORA aka xbora
                                                  Spalanie 3.7l/100km na dystansie 185km Skoda Octavia Combi I 1.9TDI (ASV) 110kM (81kW)
                                                  ||Octavia 1 Combi 1.9 TDI ASV (110KM)|| => ||Octavia 2 RS Combi 2.0 TDI BMN 170KM (@204KM)||

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...